Reese Strait-line Hitch Review. Waar Moet Je Op Letten?

De trekhaak voor gewichtsverdeling is een must als iemand ongewenst slingeren wil voorkomen. De belangrijkste reden dat hefinrichtingen altijd populair zijn, is dat het de veiligheid van vrachtwagens biedt en ongevallen voorkomt. Sommige gewichtsverdelingssystemen zijn niet ideaal, omdat sommige per ongeluk meer gewicht op de vooras kunnen overbrengen dan nodig is, wat een ongeval kan veroorzaken.

Ook, als het een lichte sleepinstallatie is, kan het bruto tonggewicht een onbeheersbaar slingeren van de aanhangwagen veroorzaken. Reese is een van de oude maar bekende namen in de sleep- en vrachtwagenindustrie . Met veranderende tijden, is het bijgewerkt naar nieuwe versies en technologie van de gewichtsdistributiekoppeling.

De recensie van vandaag is gewijd aan de rechte trekhaak van Reese en zijn functie .

Dual Cam Zwaaicontrole

De meeste hefinrichtingen hebben een gewichtsdistributiekoppeling in fractionele stijl, waardoor de zwaaicontrole van de truck zwak is. Topmerken hebben uitzonderingen, maar de trekhaak met rechte lijn van Reese is onvergelijkbaar als het gaat om actieve zwaaicontrole met dubbele nokkenas. Strait-line trekhaken van Reese hebben een systeem met dubbele nokken waardoor u eventuele ophangbeugels moet verplaatsen. Reese biedt deze beugels aan in hun kits die worden meegeleverd wanneer u de trekhaak koopt.

De Reese-hefinrichting onderscheidt zich van de equalizer-hefinrichting door zijn actieve slingercontrole en minder geluid. Onthoud dat het installeren van een U-bout essentieel is om optimaal te profiteren van de activering van de rechte lijn. Hoe goed uw trekhaak voor gewichtsverdeling ook is, hij zal niet werken als de installatie niet correct is.

U-bouten

Gebruikers moeten de veerstang van de vrachtwagen verwijderen voordat ze deze met het ophanghuis van dit dubbele nokkensysteem installeren. Reese-hefinrichting verplaatst zijn gewicht automatisch naar de vooras van de reisaanhanger. U moet de U-bouten vastdraaien. We gebruikten een vetpotlood om het midden van de trekhaakkogel verticaal en horizontaal te markeren tijdens het testen.

De rechte trekhaak is vanwege het gewichtsverdelingssysteem moeilijk in te stellen met dubbele nokken. Hoewel dubbele nokken eenvoudig te installeren zijn, beweert de fabrikant dat het heel eenvoudig is om dit te doen. Deze rechte trekhaak van Reese had extra penetrerende vrachtwagenolie nodig om de nokkenarm af te stellen. De wd-koppeling is getest met een F150 die 7,9 m hoge stapelwagens trekt. Onze experts ontdekten dat de zwaaicontrole goed was, behalve het setup-probleem.

Het heeft onze boottrailer automatisch in een rechte lijn uitgelijnd terwijl we het aan het testen waren. Ons trekvoertuig was uitgelijnd in een asymmetrische richting.

Tips Voor Veerstangen En Ophangbeugels

Terwijl een gelijke trekhaak geen veerstangen nodig heeft, heeft de Resse trekhaak met rechte lijn een gewichtsverdelingssysteem dat een rechte veerstanginstelling nodig heeft vanwege het dubbele nokkenkarakter. Onze experts installeerden de veerstangen automatisch eerst volgens de kogelkop . Vervolgens plaatsen we hun veerstang op het cam-gedeelte van de vrachtwagen.

Wanneer u de u-bouten op hun gezicht plaatst, draait u de ophangbeugels vast.

Fabrikanten beweren dat het een eenvoudig te installeren pakket is . Ophangbeugels worden gebruikt om de zwaaiflexibiliteit van de trekhaak te regelen. Draai de beugel om aan de verticale ketting te trekken. Til daarna beide veerstangen op en monteer de ketting door de sleuven vast te knippen. Breng een aanhangerkrik altijd omhoog voordat u de last van de nokkenarmen verwijdert.

Onze experts raden aan maatregelen te nemen om ernstig letsel door het slingeren van de reisaanhanger te voorkomen.

C-kanaal Dual Cam Hp Systeem

Strait-line-koppelingen van Reese gebruiken een C-klompgewichtdistributiesysteem om de tapstangen en het frame van de boottrailer te ondersteunen. Voor eenvoudige afstelling wordt gebruikers aangeraden een HP frameplaat met dubbele nokken en een C-klem te gebruiken. Onze experts hebben de frameplaat geplaatst om het gewicht te verdelen. Er is ook een optie voor een ronde bar. De handleiding geeft een goede richting als het gaat om de installatie.

We raden u aan een rechte trekhaak van Reese te kopen als uw aanhanger de stijl van een tap heeft.

Plaats uiteindelijk een frameplaat op de juiste manier met behoud van het droge basisgewicht van de tong. Fabrikanten raden aan om vanaf de kogelkoppeling te meten en de torsiestaven en de draaibout van de nokkenarm naar voren te trekken. Een opmerking over deze trekhaak is dat als de frameplaat van de trailer integer is, er een grote kans is dat de gewichtsoverdracht van de vrachtwagen van positie kan veranderen. zal altijd dezelfde koppeling en de Reese gewichtsverdelingshaak gebruiken, ongeacht het frame. De cam-camera heeft een tijdelijke locatie voor de kettinghanger, waardoor het voertuig verticaal kan bewegen.

Gelijkmatige Gewichtsverdeling

We hebben het gewichtsverdelingssysteem wd met dubbele nokkenarm geïnstalleerd voordat we de Reese-koppeling testten. In vergelijking met ons voertuig heeft het een aanpassing van de nokkenarm van twee inch nodig, afgezien van het draadgedeelte. Ook is de rechte trekhaakkop van Reese sterk genoeg om te verstellen met de dooier van de trekhaak en zorgt voor een vlakke rit. Wanneer de borgring samendrukt, ga dan verder met de frameplaat. De lengte van de frameplaat is afhankelijk van het aantal en type kettingen die aan de kogel of trekhaak zijn bevestigd. Reese biedt vele opties, van 272 kg tonggewicht tot 544 kg, en kan tot 5.443 kg bruto aanhangergewicht dragen.

Specificatie

Om de sleutel te kunnen verstellen, hebben we een gat van 41 cm geboord aan elke kant van ons trailerframe.

De socket wordt ook geleverd met een ratel van ongeveer 1 inch. Alvorens de schroefdraad af te ronden, moeten gebruikers geleidegaten boren. Voor een sterke reputatie en gewichtsverdeling hebben schroeven van 15,2 m-lb vier toque bars nodig. Vergeet ten slotte niet om zeskantmoeren te installeren in de

Voordelen:

  • Ingebouwde zwaaicontrole werkt het beste voor middelzwaar tonggewicht en is bestand tegen harde wind, zelfs in lastige bochten op de weg, mits goed afgesteld.
  • Strait line-technologie zorgt ervoor dat het trekkende voertuig en de aanhangwagens in een rechte lijn blijven en verstoort ongewenste gewichtsoverdracht.
  • Het dual cam hp systeem voorkomt verstoring van de balans tussen hefafstelling en de trailer.
  • Reese straightline pro-actief ontwerp biedt een hoogwaardige stijl van trunnion bars en zelfs een wd-systeem.
  • Uitstekende zwaaicontrole voor een betaalbare prijs
  • Begint bij 272 kg tong en kan oplopen tot 544 kg.
  • Inclusief levenslange garantie
  • Makkelijk te installeren

nadelen:

  • We ontdekten dat de trekhaak luidruchtig was tijdens onze tests. De fabrikant claimt echter minder geluid te produceren.

Is De Reese Trekhaak Goed?

Na de testrit en het observeren van elk aspect, zouden we zeggen dat de rechte trekhaak van Reeses erg goed is. Het werkte perfect terwijl we ermee door winderige wegen reden.

Op verschillende discussieforums zagen we dat klanten geen geluid ervoeren terwijl wij dat wel deden . Het kan dus een probleem zijn met het gewichtsverdelingssysteem. De dubbele zwaaicontrole geeft je uitstekende controle, en zelfs de moeilijkste ritten worden afgehandeld door het wd-systeem. De trekhaak wordt ook geleverd met garantie en een uitstekende optie voor het gewicht van de trekhaak.

Het is niet zo goed als gelijke i zer, maar Reese doet uitstekend werk en is de investering waard.

Hoe De Gewichtsdistributiekoppeling Van Reese In Te Stellen. (Videorichtlijnen)

Conclusie

We vergelijken automatisch verschillende trekhaken met de Blue ox en gelijke i-zer trekhaken als we ze testen. Dit zijn geweldige haperingen. De rechte lijn van de Reese moet echter een van onze meest actieve en spontane haperingen zijn.

De trekhaak zonder slingergewicht is een echte concurrent van de trekhaak met gewichtsverdeling van Reese . Het dubbele krachtige sway-controlesysteem en de kit maken dit de beste manier om sway te beheersen.