Andersen Gewichtsverdeling Hitch Vs Equal-i-zer. Kies Verstandig

Koppelingen zijn een aantal voertuiggereedschappen waarvan u denkt dat u ze niet nodig zult hebben totdat u er een hebt. Toch zijn nieuwelingen vaak verbaasd over het kiezen van de juiste voor hun voertuig. U weet waarschijnlijk al veel over de topmerken Anderson of Equal-I-Zer . Deze merken staan bekend om hun superieure kwaliteit en gemakkelijke haperingen.

Beide hebben hun eigen efficiëntie en technologie die een groot verschil maken. Terwijl Andersens anti-sway bewegingsdempende technologie zorgt voor een geruisloze veilige rit, biedt Equal-i-zer geïntegreerde 4-Point Sway Control een handige snelle reiservaring.

We hebben de gewichtsverdelingskoppelingen getest en geanalyseerd op basis van de volgende factoren. Lees het hele artikel om de juiste te vinden.

Andersen Vs Equal-i-zer Hitch: Vergelijkingstabel

Laten we, voordat we alle functies uitleggen, eerst de belangrijkste verschillen bekijken.

Andersen Gewichtsdistributiekoppeling

  • Technologie : Anti-sway bewegingsdemping, geen Sway Anti Bounce
  • Productintegratie: Meerdere
  • Materiaal: staal/aluminium/roestvrij staal
  • Bruto gewicht aanhangertong: 1400-726 kg
  • Maximaal trekvermogen : 4.536 kg/7.257 kg
  • L-beugel : Nee

Equal-I-Zer gewichtsverdeling Koppeling

  • Technologie: Geïntegreerde 4-punts Sway Control
  • Productintegratie: Eén
  • Materiaal: ijzer
  • Bruto tonggewicht van de aanhanger: 272 kg op maat
  • Maximaal trekgewicht: 4.536kg/7.257kg
  • L-beugel: Ja

Laten we nu de verschillen bespreken.

Productvariatie:

Review: Unboxing van de Andersen-hitch

Anderson hitches fabrikanten verschillende soorten trailer instellingen, inclusief kogelmontage aanpassingen, snelle truck hitch setup, alumistinger, EZ hitch & ball combinaties.

Equali-zer heeft slechts één hefinrichting: de 4-punts hefinrichting voor zwenken. Onze experts hebben Equal-i-zer gebruikt als bumper en achterhef, afgezien van de gewichtsverdeling, dus het is tot op zekere hoogte universeel. Er wordt beweerd dat het veelzijdig is en kan worden aangepast aan elk voertuig of elke balset.

Anderson heeft meer te bieden , zoals de mogelijkheid om extra trekhaken aan te passen , zoals hun wielkoppelingen en snelle vrachtwagenadapters voor wd-koppelingen.

Sway Control-technologie

Equal-i-zer heeft een koppelingskop geïnnoveerd met een rotatiefrictiepunt dat onmiddellijk wordt geactiveerd wanneer het de aanwezigheid van turbulentie voelt. De 4-punts sway-technologie zorgt ervoor dat deze roterende wrijving elke zwaai of trek van links naar rechts stopt. Bovendien oefent de koppelingskop spanning uit op de veerstangen, gemonteerde stabilisatorstangen en achterasbus.

Hierdoor kan de trailer worden gehouden te midden van harde wind en hobbelige wegen. Deze technologie werkt prima vanuit onze sleepervaring, zelfs als u hem niet op het hoofdgedeelte plaatst. De vier trekken effectief aan de wrijving, bestrijden elke zwaai en houden het trekvoertuig omhoog.

De trekhaaktechnologie van Anderson is anders dan de Equali-zer. De meeste haperingen van Anderson volgen echter één eenvoudig mechanisme. De bewegingsdempende technologie heeft een ingebouwde anti-sway-technologie.

We hebben de koppelingskogel gedetecteerd die aan het onderste gedeelte van de Andersen-vleugelketting en -plaat is bevestigd voor wrijvingscontrole.

Dus toen onze trailer een bocht nam, draait de bevestigde bal mee terwijl hij dicht bij een remblok zit en de risicovolle gewichtsoverdracht stopt. Dus hoe meer gewicht, hoe meer controle over zwaaien en stuiteren. Hetzelfde geldt voor wanneer het een extra schacht heeft aangepast. De driehoekige plaat was alles wat nodig was om de schacht te bevestigen. Het zorgde voor een uitstekende zwaaicontrole, trekkracht en gewichtsverdeling en weerstond de meest substantiële turbulentie.

Trekvermogen

Andersen, Equal-i-zer en eaz lift bieden een vergelijkbaar trekvermogenbereik voor vrachtwagens of trailers. Een trekhaak met tweemaal het trekvermogen heeft onze voorkeur.

Een belangrijk ding om op te merken is echter dat het trekvermogen van de Andersen-koppeling kan veranderen als u de schacht- en kogelcombinatie-instellingen wijzigt tot 454 kg meer of minder.

Wanneer de gewichtsverdelingskoppeling van Andersen wordt gecombineerd met de schacht van het 5e wiel, begint het maximale trekvermogen vanaf 9.072 kg. Alle metingen worden gedaan na het laden. Maximale capaciteit wordt altijd gemeten met voldoende gewicht. Het maximale trekvermogen voor snelwisselschachten begint bij 5 cm schacht en kan variëren met verschillende schachtmaten. Deze aanhanger heeft een extra aanhangergewicht van 544 kg in vergelijking met uw bestaande maximale capaciteit van Andersen.

Installatie

De vergelijking van Equalizer vs Andersen blijft hetzelfde tot aan het installatiepunt .

Het Andersen-koppelingssysteem heeft ketting- of veerarmen nodig om ze handmatig te installeren. Om het triangelrek op te zetten, hebben we een ballenhuisschuur gebruikt. Bij het wisselen van gewicht midden op de weg of de terugreis. We ontdekten dat de instelling van de balmontage lastiger is dan de equal-i-zer. Houd er rekening mee hoeveel kettingen er op de ronde staaf zitten voor elke rit.

Zelfs als de driehoekige plaat 1/10 cm dik is, maken onze experts zich zorgen over de rotatie- en gewichtsverdelingskracht die het kan hebben. We zijn er echter van overtuigd dat het, ondanks al onze zorgen, zowel zwaaicontrole als veiligheid zal bieden.

equalizer schacht kan worden aangepast . We raden aan om de kogelniveau altijd in lijn te brengen met de aanhangerkoppeling. Ook moeten de meegeleverde veerstangen opnieuw worden afgesteld met de L-beugel van het trailerframe. Zorg ervoor dat u propaantanks vermijdt om te voorkomen dat de trailer gaat slingeren.

Het is niet nodig om tijdens een rit kettingen te tellen, te wisselen of onder exact dezelfde hoek te draaien. Alleen het controleren van de uitlijning tussen de koppeling en de kogelbevestiging is voldoende. Maar het wordt ten zeerste aanbevolen om een gereedschapskist met een tongkrik te bewaren, ongeacht welke trekhaak u gebruikt.

Duurzaamheid

Deze twee zijn moeilijk te vergelijken omdat ze een grote duurzaamheid hebben. Andersen is gemaakt van hoogwaardig staal en roestvrij staal. Voor zowel de frictie- als remmaterialen wordt Amerikaans staal gebruikt.

Equalizer is gemaakt van Amerikaans staal en is licht van gewicht. Beide merken bieden een beperkte levenslange garantie en een gemiddelde garantie van één jaar met de juiste zorg, deze gaan een ijzersterke tijd mee. Deze hebben allebei een uitstekende klantenservice. De prijs van de equalizer is iets hoger dan die van Andersen.

Andersen Vs Equal-i-zer Veelgestelde Vragen

Zijn De Gewichtsverdelingskoppelingen Van Andersen Goed Voor U?

Absoluut. Andersen is een van de populaire trekhaakmerken in de Verenigde Staten. Van kogelbevestigingen tot wd-hitch, het biedt een uitstekende variëteit aan trailerballen en trekhaken. Het levert en maakt de beste producten en heeft een uitstekende klantenservice.

Is Een Equal-i-zer Trekhaak Hetzelfde Als Een Gewichtsverdelingskoppeling?

Een equalizerkoppeling kan worden omschreven als een koppeling met een gewichtsverdelingssysteem. Het is universeel, in tegenstelling tot andere hefinrichtingen, en kan worden afgesteld met elk type vrachtwagen, zelfs vrachtwagens met een kort bed. Het doet hetzelfde als de meeste gewichtsverdelers en zelfs nog beter. De bottom line is, ja dat is het.

Heeft U De Mogelijkheid Om Het Te Ondersteunen Met Een Equalizer Gewichtsverdelingskoppeling?

Equalizer heeft een verstelbaar ontwerp dat back-up- en keerpunten biedt voor het aansluiten. Maar uw aanhangwagen moet minder gewicht hebben dan het maximale trekvermogen van de equalizer.

Andersen Of Equalizer Hitch? Welke Moet Je Kiezen?

Dit is de moeilijkste vergelijking die we ooit hebben gemaakt. Beide trekhaken zijn geweldig en zorgen voor een soepele zwaaicontrole. Equal-i-zer past zich echter in zijn eentje aan met verschillende soorten trucks en balinstellingen en biedt nog steeds uitstekende prestaties.

Aan de andere kant heeft Andersen specifieke aanpassingen nodig specifiek voor de trailer of vrachtwagen waarmee u rijdt. We houden niet van het lange installatieproces . Andersen is op maat gemaakt voor elk voertuig en biedt nog steeds een anti-stuiterrit die vergelijkbaar is met een Equal-izer.

Een Equal-i-zer universele trekhaak is de beste keuze als u hem nodig heeft voor al uw trucks en trailers. Maar voor vrachtwagens met groot bed en zware aanhangwagens raden we Andersen-trekhaken aan.